Kérdőív

Kérjük, segítse munkánkat az alábbi kérdőív megválaszolásával. Köszönjük.
Ön honnan értesült a JOGPONT+ szolgáltatásairól?


Kérdőív elküldése

Jogsegélyszolgálat területei

Jogi segítségnyújtás formái az egyes jogsegélyszolgálatokon

Tájékoztatás - keretében az ügyfél általános információkat kap a kérdésére, jogokról és a kötelezettségekről, a követhető/követendő eljárásokról, a hatósági ügyintézés helyéről, a félfogadási időről. Igénybe vehető: Online jogsegélyszolgálat, Telefonos jogsegélyszolgálat, Emailes és Postai jogsegélyszolgálat, Személyes Ügyfélfogadás.

Tanácsadás keretében az ügyfél meghallgatása után az ügyre vonatkozó jogszabályok ismeretében javaslattétel az ügy megoldására, illetve arra, hogy hova forduljon az ügyfél. Igénybe vehető: Telefonos jogsegélyszolgálat és Személyes Ügyfélfogadás.

Iratszerkesztés keretében a jogász átadja az ügyfélnek azt az okiratot, amelynek kitöltése után az ügyfél megkezdheti vagy elintézheti ügyét, illetve segítséget nyújt az okirat kitöltésében – Igénybe vehető: Személyes ügyfélfogadás, ahol a jogász vállalja az ügyfél egyszerű, azonnal elkészíthető, kizárólag egyoldalú nyilatkozatainak megszerkesztését, ha a nyilatkozat közvetlenül az a) – c) pontokban felsorolt ügyét érinti, és típusa szerint kérelem, figyelmeztetés vagy felszólítás. Az iratszerkesztés nem terjed ki pl. bírósági/hatósági eljárással és ügyintézéssel, cégeljárással kapcsolatos nyilatkozatokra, beadványokra.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a jogi képviselet ellátására a tevékenység nem terjed ki.

Jogi segítségnyújtás jogterületei

1. MUNKAJOG
a Munka Törvénykönyve, a közalkalmazottak és közszolgák jogállására vonatkozó törvények, munkavédelem, munkaügyi ellenőrzés, bérgarancia, a munkaidő, pihenőidő szabadság, munkaügyi kollektív és jogviták, a foglalkoztatás kedvezményei és terhei, álláskeresők támogatásai, foglalkoztatási törvény, esélyegyenlőség és egyenlő bánásmód, munkaügyi/munkavédelmi bírságok, munkavégzéssel összefüggő szabálysértések, elvárt béremelés, minimálbér és garantált bérminimum

2. TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁSI JOG
Nyugdíj- és egészségbiztosítási rendszer, nyugdíj–és egészségügyi járulékok, szociális hozzájárulási adó, kedvezmények, start kártya és bérkompenzáció, az egyes igénybe vehető ellátások és feltételeik, öngondoskodási lehetőségek, a biztosítás nélküliek helyzete

3. TÁRSASÁG- és CÉGJOG, SZERVEZETI JOG, VÁLLALKOZÁSOK JOGA
Cégalapítási tennivalók, vállalkozóvá válás, cégeljárás, csőd- és felszámolás, végrehajtási ügyek, társadalmi szervezetek, alapítványok, közhasznú tevékenységek; vállalkozásokat támogató szolgáltatási csomag: kedvezményes kamatozású hitelkonstrukciók, garanciavállalások, banki hitelek, pályázati úton elnyerhető, vissza nem térítendő támogatási, pályázati lehetőségek – az átadott tájékoztató szerint.

4. KÖZIGAZGATÁSI JOG
Közigazgatási hatósági eljárás szabályai, közigazgatási hatóságok és feladataik, központi és területi közigazgatási szervek és hatáskörük, ügyintézési határidők, jogorvoslati lehetőségek

5. CSALÁDJOG
Házasságkötés és felbontás feltételei, menete, Bontóper lefolyása, lakáshasználat kérdései, gyermekelhelyezés, szülői felügyelet, szülök és gyermekek jogai és kötelezettségei, rokontartás szabályai

6. Pénzügyi- adójogi tanácsadás
kizárólag magánszemélyeknek csak konkrét jogi kérdésekkel kapcsolatban. Kizárólag magánszemélyeknek nem a gazdasági tevékenységük során felmerülő konkrét ügyeiben, illetve önálló tevékenység (őstermelői tevékenység, családi gazdaság működtetése, egyéni vállalkozás, stb.) megkezdéséhez szükséges vállalkozási tanácsadás a kezdést megelőzően. Egyéni vállalkozóvá válás feltételei, tevékenység végzése és szüneteltetése, személyi jövedelemadó bevallásának szabályai és munkajogi relevanciái

Személyes ügyfélfogadás
Telefonos jogsegély
Postai ügyfélfogadás
Jogsegély e-mailben
Online jogsegély
JogÁsz napok